Jeugdclubs

De avonden van clubs worden belegd in het winterseizoen en staan in het teken van bezinning, ontmoeting en ontspanning. Op de reguliere avonden wordt de avond begonnen met gebed. Vervolgens wordt nagedacht over een Bijbelgedeelte. Het tweede gedeelte van de avond wordt er een activiteit georganiseerd.

Al de activiteiten vinden plaats in ‘Het Anker’ achter de kerk.

-12 club ‘Onderweg’
Donderdags om de twee weken is er club! We starten om 19.00 uur en rond 20.45 uur wordt de avond afgesloten. Deze club is voor jongens en meisjes van de groepen 6 t/m 8 van de basisschool. Voor de pauze wordt er een onderwerp uit de Bijbel besproken. Na de pauze worden er ontspannende activiteiten gedaan. Denk aan een spel of iets knutselen. Aan het einde van het jaar gaat de club een dag met elkaar uit. De club komt bij elkaar in zaal 5 van ‘Het Anker’.

-16 club ‘Schatgravers’
Als jij tussen de 12 en 16 jaar bent, is de club Schatgravers misschien wel wat voor jou! Om de week hebben we op vrijdagavond een clubavond. Deze wordt gehouden in zaal 4 (boven). De avond start zo rond 19.30 uur met zingen en bidden. Daarna doen we een Bijbelstudie met elkaar. Daarbij worden altijd vragen gemaakt die besproken worden. Vervolgens is het tijd voor pauze en ontspanning. In de zaal staan een tennistafel, pooltafel en voetbaltafel. Daarnaast is er een gezellig ingerichte zithoek. De ontspanning na de pauze is meestal in de vorm van een spel! Maar als er veel enthousiasme is kan het ook iets anders zijn zoals schilderen, een spel o.i.d. Tenslotte wordt de avond afgesloten zoals we begonnen zijn, met zingen en bidden. Tegen 21:30 uur is de avond afgelopen. Ook een avondje schaatsen, een kerstavond en een uitje in juni zitten dit jaar in ons programma.

+16 JV JOB ‘Jeugd Onderzoekt Bijbel’
Iedere veertien dagen, op de vrijdagavond is er jeugdvereniging. Start is 19.45 uur en de officiële sluiting rond 22.00 uur. Daarna is er nog volop gelegenheid tot het nuttigen van de nodige hapjes en drankjes. Iedereen vanaf het begin van de vierde klas van het Voortgezet Onderwijs is van harte welkom. Naast de bezinning is er ook ontspanning op de avonden. Ook organiseert deze club regelmatig extra avonden voor bowlen, schaatsen etc. En aan het begin van het nieuwe verenigingsseizoen gaan de jongeren een weekend op kamp!

Hervormd Jeugdwerk
De kerkenraad heeft zich achter het initiatief geschaard van het Hervormd Jeugdwerk. De verenigingen betrekken materiaal van dit platvorm. De kerkenraad en verenigingen stimuleren de jongeren ook om deel te nemen aan de activiteiten die door dit platvorm georganiseerd worden. www.hervormdjeugdwerk.nl